12 Aralık 2013 Perşembe

İKİLİ TURNUVA İÇİN 50 İPUCU


İKİLİ TURNUVA İÇİN 50 İPUCU  

 

YAPICI KONUŞMALAR

 1. İki pas’tan sonra üçüncü pozisyonda, sağlam overcall yapabilecek herhangi bir elle, 8-9   onör puanı ile bile oyun açmaya hazırlanın.

 2. Sizin tarafınızın seçenekleri, 1 Sanzatu içinde kalmak ya da konuştuğunuz minör renklerden birini 2 seviyesinde oynamakla sınırlıysa, puan toplamınız 22 ve altındayken minör partskorunu tercih edin; puanınız 23-24 aralığındayken 1 Sanzatu kontratında kalın.

3. 4’lü ve 4’lü bir majörünüz varsa, ortağınız 1§ ile açtıktan sonra 6-9 p. veya 16+ p. varken ilk olarak 1¨ konuşmayı tercih edin. 10-15 p. aralığında ise sağlam bir Sanzatu rebidiniz olduğu sürece öncelikle 4’lü majör renginizi gösterin.

 4. Majör bir renkte fitiniz varken eliniz aynı zamanda Sanzatu oynamak için de uygunsa, puan toplamızın  24-28 aralığındayken majör renk zonu; 29-32 aralığındayken 3 Sanzatu zonu oynayın. 

 5. Diğer majördeki 4-4 tutuşu test edip uygunluğunu araştırmadan majör bir renkte 5-3 (veya 5-4) fiti bulur bulmaz hemen nihai kontrata gitmeyin.

 6. Ortağınız 1 Sanzatu açtığında 4-3-3-3 dağılımı olan bir eliniz varken, Sanzatu oynamayı tercih edin ve  4’lü renginiz majörse Stayman yapmayın. Ortağınız 1 majör açtığında 4-3-3-3 dağılımı olan bir eliniz varken, olası bir 5-3-3-2 dağılıma sahip olduğunu düşününerek ortağınızın 5 kartlı majörüne hemen destek vermeyin. Her renkte bir durdurucunuz varken, ortağınızdaki 5-3-3-2 dağılıma karşı 4-3-3-3 dağılımı olan bir elle Sanzatu kontratı oynarsanız, çoğunlukla renk kontratı oynarsanız alacağınız kadar löve alırsınız.

7. Majör bir renkte 6-2 veya 6-3 fiti bulduğunuz zaman, bu renkten kaybınız yoksa ve diğer renklerdeki alıcı kartlarınızı büyütmeniz gerekmiyorsa, 3 Sanzatu’dan çok 4 Majör zonu oynamayı tercih edin.

8. Siz 1 Sanzatu açıp ortağınız majör bir rengi size transfer ettiğinde, çoğu ellerle bu transferi BASİTÇE kabul etmelisiniz. Transferi, sadece aşağıdaki üç koşulun üçünün de bir arada bulunduğu ellerle BYPASS ile kabul edin.                                                                              

      1. Transfer edilen majör renkte 3 değil 4 kart.

      2. Minimum yerine maksimum onör puanı.

      3. Başka bir renkteki doubleton’dan kaynaklanan çaka değeri.

  

9. Ortağınızın 1 veya 2 Sanzatu açışından sonra, minör bir rengi şlem veya partskor ilgisi dışında zon  forsingi olan konuşmalara karıştırmayın.

 10. Ortak 1© veya 1ª ile açtığında, sizin de tutuşu ve 10 kaybı (3 alıcı lövesi) olan dengeli bir eliniz varken ortağın rengini 2© veya 2ª ’e yükseltmek yerine 1 Sanzatu cevabını tercih  edin.  

   

REKABET KONUŞMALARI

 11. Gerek açıcı, gerek cevapçı ve gerekse herhangi bir savunma oyuncusu olarak, 1 veya 2 seviyesinde konuşulan bir renge karşı atılan bir kontru, ceza olarak değil takeout olarak değerlendiren bir tarzı benimseyin.

 12. Açıcı 2 farklı renk konuşup, cevapçısı rebidinde açıcının konuştuğu ilk rengi 2 seviyesinde basitçe tercih etmişse, rakip olarak bu oyuncudan hemen sonra otururken sanki 4. Pozisyonda oturuyormuş gibi  konuşun. Aynı şey, açıcı 1 Sanzatu rebid ettikten sonra cevapçı açıcının rengini 2 seviyesinde desteklediği zaman da geçerlidir.

 13. 10-12 puanla negatif kontr atan bir elin dağılımı, genellikle 4-4-3-2 veya 4-3-3-3 olur. Dağılımın    4-4-4-1 olması zayıf bir olasılıktır.

 14. Cevapçı olan ortağının negatif kontrundan sonra açıcı, minimum değerleri varken doğrudan 3 seviyesine  çıkarak rekabet etmemelidir. 

 15. Board’un size değil rakiplere ait olduğu belli olduktan sonra rakip kozda gücünüz yokken ve ortağınızla misfitiniz varken, sadece puanınıza dayanarak 2 veya 3 seviyesindeki bir kontrata ceza kontru atmayın.

 16. Bütün yumurtalarınızı bir sepete koymayın. Seçeneklerinizi arttırmak için rekabet amaçlı kontru serbestçe kullanın.

17. Rakiplerden biri 1 Sanzatu açıp ortağı zayıf ve natürel bir cevap verirse, bu rengi 2 seviyesinde oynamalarına göz yummayın ve 3 seviyesinde kompetisyona da hazır olun. Eğer rakibin konuşma sekansı transfer içeriyorsa, rekabet konuşmalarını sadece transfer edenden sonraki pozisyonda 2 pas’tan sonra yapın; çünkü transfer eden rakipte, rebidinde zona veya şleme götürecek güçlü bir el olabilir.

18. Daha üst seviyede rekabet edip etmeme gibi bir karar vermek gerektiğinde, rakip renkte kısalığı olan oyuncu kararı rakip renkte uzunluğu olan ortağına bırakmalı ve ortağından önceki pozisyonda otururken konuşmalara direkt olarak girmemelidir.

19. Elinizde rakip renkte zayıf ve küçük kozlar varken ortağınızın attığı takeout kontruna pas geçmekten veya elinizde ortağınızın renginde veya renklerinde uzunluk varken rakibi cezalandırmayı denemekten daima kaçının.

 20. Rakibin olası bir “Michaels Cue-bid” veya “Alışılmadık 2 NT” overcall’una karşı kapsamlı bir savunma önlemini önceden hazırlayın.

 

ATAKLAR

 21. Kontratı batırmaktan bir hayli uzak ama güvenli bir atakla, spekülasyona açık ama kontratı batırmaya yakın bir atak arasında seçim yapmanız gerekiyorsa güvenli olanını tercih edin. Riskli atak, kontratın bir fazla löveyle yapılmasına da neden olabilir.

 

22. Sanzatu kontratlarına, özellikle 1 veya 2 Sanzatu kontratlarına karşı, sadece 1 onörü olan 4’lü renginizden atak etmeye yanaşmayın. 4’lü bir renkten atak, dengeleyici büyük bir kazanç olmadıkça 2 onörle bile önemli bir risktir. Riskli bir 4 karttan atak etmektense 3 veya 4 boştan atak etmek genellikle daha güvenlidir.

 23. İkili oynarken şlem kontratlarına As atak etmek normalden daha çekici görünmektedir. Buna rağmen, 6 NT  kontratına karşı As atak etmekten (As’lar genellikle badem olmaz); veya, rakipler Blackwood’a gerek görmeden sıçrayarak renk şlemine gelmişlerse As atak etmekten kaçının.

 24. Koz dışındaki renklerde güçlüyseniz, koz atak edin.

 25. 1. Deklaran uzun trial-bid yapıp, ortağı da bu zon denemesini geri çevirdiyse bir an önce trial rengini atak edin.

    2. Rakipler şlem yöntemlerine bağlı olarak renk-kontrol araştırması yaptılarsa, araştırdıkları ilk rengi atak edin.

    3. Siz bir renk açıp da ortağınız size herhangi bir cevap veremediyse ortağınızın özellikle bu rengi  atak etmesini istemediğiniz sürece ikinci bir rengi konuşmaktan kaçının.

    4. Rakiplerin sıçramalı konuşma sekansının 1 Minör - 1 Majör - 3 Majör olduğu durumlarda konuşulmayan bir rengi atak edin.

 26. Rakipler onörlerinin sağlayabileceği olanakların oldukça üstünde bir kontrata gelmişlerse [gömmüşlerse], koz atak etmeye eğilimli olun.

 27. Deklaran 2 renk konuştuysa ve siz de koz olmayan bir renkte güçlüyseniz koz atağı genellikle iyi sonuç verir.

 28. Rakibin bir renk konuşmasına, ortağın dikkatini bu renge çekip atak etmesi için uygun olan ilk fırsatta kontr atın.

 29. Kimin ne yapacağının belli olmadığı bir konuşma sekansında, baraj veya rekabet amaçlı olarak 5 veya 6 seviyesinde konuşmaya niyetliyseniz, eğer ortağınız atak edecekse ve eğer ortağınızın olası atağının sizin için iyi olmayacağını düşünüyorsanız, atak yönlendiren bir konuşma yapın.

30. Ortağınızla, rakibin herhangi bir splinter konuşmasına atacağınız kontrun anlamını açık seçik olarak belirleyin.

 

DEKLARANIN OYUNU

 31. Fazladan bir löve yapacağım diye iyi bir skoru tehlikeye atmayın.

 32. Normal olarak almanız gerekenden daha düşük skor getirecek bir kontratı oynadığınız iyice belli olduktan sonra, normal bir kontratı yapmakla alamayacağınız, ancak başarılı olduğu takdirde normalden daha iyi bir skor yazdırabilecek (riskli) bir bir oyun çizgisi tutturmayı deneyin.

 33. Rakiplerin size herhangi bir jest yapmayacaklarını varsayın. Yerin üstünde oturan rakip oyuncuda yerdeki bir onörden daha büyük bir onör varsa bu rengi oynamaktan kaçının. Dolayısıyla, yerin sırtındaki rakip bu rengi kendi oynarsa bu, eşdeğer bir onörün de diğer rakip oyuncuda olduğunu düşündürmelidir.

 34. Rakiplerden birinin belirli bir renkte belirli bir uzunluğa sahip olduğunu biliyorsanız, oyunu bu rakibin diğer bir kritik renkte kısalığı olduğu varsayımı üzerine kurun.

 35. Dışarda 5 kart varken en çok görülen dağılım 3-2 ’dir; 6 kart varken en çok görülen dağılım ise 4-2 dir. Mutlaka top skor almanız gerekiyorsa, maksimum löve alacak şekilde, ancak normal olarak en sık görülen dağılıma göre göre oynayın.

 36. İlave bir löve kazanmak için acil olarak bir rengi laçkalamaya karar vermek zorundaysanız, yerde ve elinizde toplam 6 ya da daha az kart varsa bu rengin 3 tur döneceğine garanti gözüyle bakabilirsiniz. Eğer yerde ve elinizde toplam 7 kartınız varsa bu rengin genellikle 2 tur oynanacağından emin olabilirsiniz; ancak, 3. turda bu renge normal olarak çakılacaktır.

 37. İlave bir löve yapmak için 2 yolunuz varsa, kontratı veya iyi bir skoru tehlikeye atma şansı daha az olanını benimseyin.

 38. 1. Defans oldukça ilginç bir şey yaparsa oynamayı kesin ve bunun nedenini kendinize sorun. Tatmin edici bir cevap bulana kadar da asla oynamayın. Bu şekilde oynamalarının altında yatan gerçek mantığı  ortaya çıkarır çıkarmaz bu çıkarsamaya uygun bir oyun kurun. Sonuç: Rakiplerin birer moron olduğunu düşünüyorsanız, kendinizi suratınızda kırılmış bir yumurta ile aynen bir moron olarak bulabilirsiniz.

    2. Rakiplerden biri, 1 veya 2 renkte önemli bir uzunluk gösteren preemptif veya konvansiyonel bir konuşma yaptıysa, bu konuşmanın o renkte veya renklerde kaç kart gösterdiğini kafanızda bir yere not edin. Daha sonra dikkatinizi aynı oyuncunun kısa renklerinden kaç kart oynadığına yöneltin. En son  kısa renginde neleri olduğunu genellikle bulacaksınız.

 39. Çok cazip bir neden olmadıkça koz kontratı oynanırken As’ınızı löveye çevirmek için fazla bekletmeyin.

40. Oyunculardan biri konuştuğu seviyenin gerektirdiği onör puanının oldukça altında bir puanla oynuyorsa, oyununuzu bu oyuncuda vahşi bir dağılım olduğu temeli üzerine kurun.

 

SAVUNMA

 41. Kaptırılmadığı sürece size ait olan lövelerinizi alın. Hele, deklaranın alıcı bir kağıda sahip olduğunuz bu renkteki kaybını başka bir renkteki sağlam kağıdına atma tehlikesi varsa bu lövenizi hemen alın. Kontratı ille de batırmak zorunlu değildir. Ancak size ait löveleri kazanmanın büyük önemi vardır. Alabilecekken almakta hata yaptığınız bir löve varsa, bu size kötü bir skora malolacaktır.

 42. Bir onör kartıyla yerin üstünde oturuyorsanız ve yerde de sisizkinden küçük bir kart varsa, bu renge girerken çok dikkatli olun. Sonuç olarak, deklarana genellikle fazla löve kazandırdığı için, bu renge girmekte çok çok isteksiz olun.

 43. Yerde, deklarana elindeki kayıpları atmasını sağlayacak yararlı uzun bir renk yokken (ve konuşmalar deklaranın elinde, yerin kayıplarını atabileceği ikinci uzun bir rengi olmadığını gösterdiğinde de)  yeni bir renge girmeyin.

 44. El sizdeyken, ortağınızın güvenle tahsil edilebilecek lövelerinizin sayısını size verebilmesi için sayı sinyallerinin kullanılması çok önemlidir. Aynı şey, 3, 4 veya 5 kartlı bir renge girerken de geçerlidir. Ortaklar, bir renge giren oyuncunun elindeki kart sayısını gösteren bir yöntem benimsemek zorundadırlar.

45. Deklaranın kup’una sürkup’tan kaçınarak fazla bir löve kazandığınız birçok durum vardır. Bu, üste çakmayı reddettiğiniz için elinizdeki başka bir kozun büyümesinden kaynaklanabileceği gibi deklaranın, sizin sürkup’u reddetmenizden dolayı koz onörlerini yanlış rakibe plase etmesinden de kaynaklanabilir.

 46. Yerin işlek ve uzun bir rengi olup bu renk dışında başka bir renkten antresi yoksa, her iki savunma oyuncusunun koz sayısı yerdekinden çokken bu uzun rengi oynayarak bu rengi öldürebilirsiniz. Koz sayıları yerle aynı ise, kozunuzun kalitesi yerden daha iyiyken de aynı şey geçerlidir.

 47. Ortağınız alt bir sekanstan veya kırık bir sekanstan atak ettiyse, verebiliyorsanız uygun onörünüzü bir an önce vererek bu rengin onör dağılımının ortağınızca belirgin olmasını sağlayın. 

 48. Bir renkte hangi kartı oynayacağınız sizin için önemsizse ve ortağınıza renkle ilgili olarak herhangi bir şekilde yardımcı da olamıyorsanız, oynayacağınız bu kartı preferans sinyali vererek yararlı bir işte kullanın.

 49. İkincil preferans sinyallerini kullanarak ortağınıza oynadığı renk dışında girebileceği bir renk göstererek yardımcı olun.

 50. Oyun gele gele son 2 karta geldiğinde, hangi kartı atıp hangisini tutacağınızı bilmek sizin için çok önemlidir. Bellek Kup’unun (Memory Coup) bir kurbanı olmaktan kaçının. Eğer ortağınız oyun sonuna doğru alıcı sayılacak bir kağıt atıyorsa bu, onun elinde sadece alıcı kağıtlar kaldığının göstergesidir.

Dolayısıyla, ortağın rengine doğru gitmek ve kalan löveleri tahsil etmesini sağlamak en emin yoldur.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder