İKİLİ TURNUVA İÇİN 50 İPUCU
YAPICI KONUŞMALAR
1. İki pas’tan sonra üçüncü
pozisyonda, sağlam overcall yapabilecek herhangi bir elle,
8-9 onör puanı ile bile oyun açmaya hazırlanın.
2. Sizin tarafınızın seçenekleri,
1 Sanzatu içinde kalmak ya da konuştuğunuz minör renklerden birini 2
seviyesinde oynamakla sınırlıysa, puan toplamınız 22 ve altındayken minör
partskorunu tercih edin; puanınız 23-24 aralığındayken 1 Sanzatu kontratında
kalın.
3. 4’lü ve 4’lü bir majörünüz
varsa, ortağınız 1§ ile açtıktan sonra 6-9 p. veya 16+ p. varken ilk
olarak 1¨ konuşmayı tercih edin. 10-15 p. aralığında ise sağlam bir
Sanzatu rebidiniz olduğu sürece öncelikle 4’lü majör renginizi gösterin.
4. Majör bir renkte
fitiniz varken eliniz aynı zamanda Sanzatu oynamak için de uygunsa, puan
toplamızın 24-28 aralığındayken majör renk zonu; 29-32
aralığındayken 3 Sanzatu zonu oynayın.
5. Diğer majördeki 4-4 tutuşu test
edip uygunluğunu araştırmadan majör bir renkte 5-3 (veya 5-4) fiti bulur bulmaz
hemen nihai kontrata gitmeyin.
6. Ortağınız 1 Sanzatu açtığında
4-3-3-3 dağılımı olan bir eliniz varken, Sanzatu oynamayı tercih edin
ve 4’lü renginiz majörse Stayman yapmayın. Ortağınız 1 majör
açtığında 4-3-3-3 dağılımı olan bir eliniz varken, olası bir 5-3-3-2 dağılıma
sahip olduğunu düşününerek ortağınızın 5 kartlı majörüne hemen destek vermeyin.
Her renkte bir durdurucunuz varken, ortağınızdaki 5-3-3-2 dağılıma karşı
4-3-3-3 dağılımı olan bir elle Sanzatu kontratı oynarsanız, çoğunlukla renk
kontratı oynarsanız alacağınız kadar löve alırsınız.
7. Majör bir renkte 6-2 veya 6-3 fiti
bulduğunuz zaman, bu renkten kaybınız yoksa ve diğer renklerdeki alıcı
kartlarınızı büyütmeniz gerekmiyorsa, 3 Sanzatu’dan çok 4 Majör zonu oynamayı
tercih edin.
8. Siz 1 Sanzatu açıp ortağınız majör bir
rengi size transfer ettiğinde, çoğu ellerle bu transferi BASİTÇE kabul
etmelisiniz. Transferi, sadece aşağıdaki üç koşulun üçünün de bir arada
bulunduğu ellerle BYPASS ile kabul
edin.
1.
Transfer edilen majör renkte 3 değil 4 kart.
2.
Minimum yerine maksimum onör puanı.
3.
Başka bir renkteki doubleton’dan kaynaklanan çaka değeri.
9. Ortağınızın 1 veya 2 Sanzatu
açışından sonra, minör bir rengi şlem veya partskor ilgisi dışında
zon forsingi olan konuşmalara karıştırmayın.
10. Ortak 1© veya 1ª ile
açtığında, sizin de tutuşu ve 10 kaybı (3 alıcı lövesi) olan dengeli bir eliniz
varken ortağın rengini 2© veya 2ª ’e yükseltmek yerine 1 Sanzatu
cevabını tercih edin.
REKABET KONUŞMALARI
11. Gerek açıcı, gerek cevapçı ve
gerekse herhangi bir savunma oyuncusu olarak, 1 veya 2 seviyesinde konuşulan
bir renge karşı atılan bir kontru, ceza olarak değil takeout olarak
değerlendiren bir tarzı benimseyin.
12. Açıcı 2 farklı renk konuşup,
cevapçısı rebidinde açıcının konuştuğu ilk rengi 2 seviyesinde basitçe tercih
etmişse, rakip olarak bu oyuncudan hemen sonra otururken sanki 4. Pozisyonda
oturuyormuş gibi konuşun. Aynı şey, açıcı 1 Sanzatu rebid ettikten
sonra cevapçı açıcının rengini 2 seviyesinde desteklediği zaman da geçerlidir.
13. 10-12 puanla negatif kontr
atan bir elin dağılımı, genellikle 4-4-3-2 veya 4-3-3-3 olur.
Dağılımın 4-4-4-1 olması zayıf bir olasılıktır.
14. Cevapçı olan ortağının negatif
kontrundan sonra açıcı, minimum değerleri varken doğrudan 3
seviyesine çıkarak rekabet etmemelidir.
15. Board’un size değil rakiplere
ait olduğu belli olduktan sonra rakip kozda gücünüz yokken ve ortağınızla
misfitiniz varken, sadece puanınıza dayanarak 2 veya 3 seviyesindeki bir
kontrata ceza kontru atmayın.
16. Bütün yumurtalarınızı bir
sepete koymayın. Seçeneklerinizi arttırmak için rekabet amaçlı kontru serbestçe
kullanın.
17. Rakiplerden biri 1 Sanzatu açıp
ortağı zayıf ve natürel bir cevap verirse, bu rengi 2 seviyesinde oynamalarına
göz yummayın ve 3 seviyesinde kompetisyona da hazır olun. Eğer rakibin konuşma
sekansı transfer içeriyorsa, rekabet konuşmalarını sadece transfer edenden
sonraki pozisyonda 2 pas’tan sonra yapın; çünkü transfer eden rakipte,
rebidinde zona veya şleme götürecek güçlü bir el olabilir.
18. Daha üst seviyede rekabet edip
etmeme gibi bir karar vermek gerektiğinde, rakip renkte kısalığı olan oyuncu
kararı rakip renkte uzunluğu olan ortağına bırakmalı ve ortağından önceki
pozisyonda otururken konuşmalara direkt olarak girmemelidir.
19. Elinizde rakip renkte zayıf ve küçük
kozlar varken ortağınızın attığı takeout kontruna pas geçmekten veya elinizde
ortağınızın renginde veya renklerinde uzunluk varken rakibi cezalandırmayı
denemekten daima kaçının.
20. Rakibin olası bir “Michaels
Cue-bid” veya “Alışılmadık 2 NT” overcall’una karşı kapsamlı bir savunma
önlemini önceden hazırlayın.
ATAKLAR
21. Kontratı batırmaktan bir hayli
uzak ama güvenli bir atakla, spekülasyona açık ama kontratı batırmaya yakın bir
atak arasında seçim yapmanız gerekiyorsa güvenli olanını tercih edin. Riskli
atak, kontratın bir fazla löveyle yapılmasına da neden olabilir.
22. Sanzatu kontratlarına, özellikle 1
veya 2 Sanzatu kontratlarına karşı, sadece 1 onörü olan 4’lü renginizden atak
etmeye yanaşmayın. 4’lü bir renkten atak, dengeleyici büyük bir kazanç
olmadıkça 2 onörle bile önemli bir risktir. Riskli bir 4 karttan atak
etmektense 3 veya 4 boştan atak etmek genellikle daha güvenlidir.
23. İkili oynarken şlem
kontratlarına As atak etmek normalden daha çekici görünmektedir. Buna rağmen, 6
NT kontratına karşı As atak etmekten (As’lar genellikle badem
olmaz); veya, rakipler Blackwood’a gerek görmeden sıçrayarak renk şlemine
gelmişlerse As atak etmekten kaçının.
24. Koz dışındaki renklerde
güçlüyseniz, koz atak edin.
25. 1. Deklaran uzun trial-bid
yapıp, ortağı da bu zon denemesini geri çevirdiyse bir an önce trial rengini
atak edin.
2. Rakipler şlem
yöntemlerine bağlı olarak renk-kontrol araştırması yaptılarsa, araştırdıkları
ilk rengi atak edin.
3. Siz bir renk
açıp da ortağınız size herhangi bir cevap veremediyse ortağınızın özellikle bu
rengi atak etmesini istemediğiniz sürece ikinci bir rengi
konuşmaktan kaçının.
4. Rakiplerin
sıçramalı konuşma sekansının 1 Minör - 1 Majör - 3 Majör olduğu durumlarda
konuşulmayan bir rengi atak edin.
26. Rakipler onörlerinin
sağlayabileceği olanakların oldukça üstünde bir kontrata gelmişlerse
[gömmüşlerse], koz atak etmeye eğilimli olun.
27. Deklaran 2 renk konuştuysa ve
siz de koz olmayan bir renkte güçlüyseniz koz atağı genellikle iyi sonuç verir.
28. Rakibin bir renk konuşmasına,
ortağın dikkatini bu renge çekip atak etmesi için uygun olan ilk fırsatta kontr
atın.
29. Kimin ne yapacağının belli
olmadığı bir konuşma sekansında, baraj veya rekabet amaçlı olarak 5 veya 6
seviyesinde konuşmaya niyetliyseniz, eğer ortağınız atak edecekse ve eğer
ortağınızın olası atağının sizin için iyi olmayacağını düşünüyorsanız, atak
yönlendiren bir konuşma yapın.
30. Ortağınızla, rakibin herhangi bir
splinter konuşmasına atacağınız kontrun anlamını açık seçik olarak belirleyin.
DEKLARANIN OYUNU
31. Fazladan bir löve yapacağım
diye iyi bir skoru tehlikeye atmayın.
32. Normal olarak almanız
gerekenden daha düşük skor getirecek bir kontratı oynadığınız iyice belli
olduktan sonra, normal bir kontratı yapmakla alamayacağınız, ancak başarılı
olduğu takdirde normalden daha iyi bir skor yazdırabilecek (riskli) bir bir
oyun çizgisi tutturmayı deneyin.
33. Rakiplerin size herhangi bir
jest yapmayacaklarını varsayın. Yerin üstünde oturan rakip oyuncuda yerdeki bir
onörden daha büyük bir onör varsa bu rengi oynamaktan kaçının. Dolayısıyla,
yerin sırtındaki rakip bu rengi kendi oynarsa bu, eşdeğer bir onörün de diğer
rakip oyuncuda olduğunu düşündürmelidir.
34. Rakiplerden birinin belirli
bir renkte belirli bir uzunluğa sahip olduğunu biliyorsanız, oyunu bu rakibin
diğer bir kritik renkte kısalığı olduğu varsayımı üzerine kurun.
35. Dışarda 5 kart varken en çok görülen
dağılım 3-2 ’dir; 6 kart varken en çok görülen dağılım ise 4-2 dir. Mutlaka top
skor almanız gerekiyorsa, maksimum löve alacak şekilde, ancak normal olarak en
sık görülen dağılıma göre göre oynayın.
36. İlave bir löve kazanmak için
acil olarak bir rengi laçkalamaya karar vermek zorundaysanız, yerde ve elinizde
toplam 6 ya da daha az kart varsa bu rengin 3 tur döneceğine garanti gözüyle
bakabilirsiniz. Eğer yerde ve elinizde toplam 7 kartınız varsa bu rengin
genellikle 2 tur oynanacağından emin olabilirsiniz; ancak, 3. turda bu renge
normal olarak çakılacaktır.
37. İlave bir löve yapmak için 2
yolunuz varsa, kontratı veya iyi bir skoru tehlikeye atma şansı daha az olanını
benimseyin.
38. 1. Defans oldukça ilginç bir
şey yaparsa oynamayı kesin ve bunun nedenini kendinize sorun. Tatmin edici bir
cevap bulana kadar da asla oynamayın. Bu şekilde oynamalarının altında yatan
gerçek mantığı ortaya çıkarır çıkarmaz bu çıkarsamaya uygun bir oyun
kurun. Sonuç: Rakiplerin birer moron olduğunu düşünüyorsanız, kendinizi
suratınızda kırılmış bir yumurta ile aynen bir moron olarak bulabilirsiniz.
2. Rakiplerden
biri, 1 veya 2 renkte önemli bir uzunluk gösteren preemptif veya konvansiyonel
bir konuşma yaptıysa, bu konuşmanın o renkte veya renklerde kaç kart gösterdiğini
kafanızda bir yere not edin. Daha sonra dikkatinizi aynı oyuncunun kısa
renklerinden kaç kart oynadığına yöneltin. En son kısa renginde
neleri olduğunu genellikle bulacaksınız.
39. Çok cazip bir neden olmadıkça
koz kontratı oynanırken As’ınızı löveye çevirmek için fazla bekletmeyin.
40. Oyunculardan biri konuştuğu
seviyenin gerektirdiği onör puanının oldukça altında bir puanla oynuyorsa,
oyununuzu bu oyuncuda vahşi bir dağılım olduğu temeli üzerine kurun.
SAVUNMA
41. Kaptırılmadığı sürece size ait
olan lövelerinizi alın. Hele, deklaranın alıcı bir kağıda sahip olduğunuz bu
renkteki kaybını başka bir renkteki sağlam kağıdına atma tehlikesi varsa bu
lövenizi hemen alın. Kontratı ille de batırmak zorunlu değildir. Ancak size ait
löveleri kazanmanın büyük önemi vardır. Alabilecekken almakta hata yaptığınız
bir löve varsa, bu size kötü bir skora malolacaktır.
42. Bir onör kartıyla yerin
üstünde oturuyorsanız ve yerde de sisizkinden küçük bir kart varsa, bu renge
girerken çok dikkatli olun. Sonuç olarak, deklarana genellikle fazla löve
kazandırdığı için, bu renge girmekte çok çok isteksiz olun.
43. Yerde, deklarana elindeki
kayıpları atmasını sağlayacak yararlı uzun bir renk yokken (ve konuşmalar
deklaranın elinde, yerin kayıplarını atabileceği ikinci uzun bir rengi
olmadığını gösterdiğinde de) yeni bir renge girmeyin.
44. El sizdeyken, ortağınızın
güvenle tahsil edilebilecek lövelerinizin sayısını size verebilmesi için sayı
sinyallerinin kullanılması çok önemlidir. Aynı şey, 3, 4 veya 5 kartlı bir renge
girerken de geçerlidir. Ortaklar, bir renge giren oyuncunun elindeki kart
sayısını gösteren bir yöntem benimsemek zorundadırlar.
45. Deklaranın kup’una sürkup’tan
kaçınarak fazla bir löve kazandığınız birçok durum vardır. Bu, üste çakmayı
reddettiğiniz için elinizdeki başka bir kozun büyümesinden kaynaklanabileceği
gibi deklaranın, sizin sürkup’u reddetmenizden dolayı koz onörlerini yanlış
rakibe plase etmesinden de kaynaklanabilir.
46. Yerin işlek ve uzun bir rengi
olup bu renk dışında başka bir renkten antresi yoksa, her iki savunma
oyuncusunun koz sayısı yerdekinden çokken bu uzun rengi oynayarak bu rengi
öldürebilirsiniz. Koz sayıları yerle aynı ise, kozunuzun kalitesi yerden daha
iyiyken de aynı şey geçerlidir.
47. Ortağınız alt bir sekanstan veya
kırık bir sekanstan atak ettiyse, verebiliyorsanız uygun onörünüzü bir an önce
vererek bu rengin onör dağılımının ortağınızca belirgin olmasını
sağlayın.
48. Bir renkte hangi kartı
oynayacağınız sizin için önemsizse ve ortağınıza renkle ilgili olarak herhangi
bir şekilde yardımcı da olamıyorsanız, oynayacağınız bu kartı preferans sinyali
vererek yararlı bir işte kullanın.
49. İkincil preferans sinyallerini
kullanarak ortağınıza oynadığı renk dışında girebileceği bir renk göstererek
yardımcı olun.
50. Oyun gele gele son 2 karta
geldiğinde, hangi kartı atıp hangisini tutacağınızı bilmek sizin için çok
önemlidir. Bellek Kup’unun (Memory Coup) bir kurbanı olmaktan kaçının. Eğer
ortağınız oyun sonuna doğru alıcı sayılacak bir kağıt atıyorsa bu, onun elinde
sadece alıcı kağıtlar kaldığının göstergesidir.
Dolayısıyla, ortağın rengine doğru
gitmek ve kalan löveleri tahsil etmesini sağlamak en emin yoldur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder