BASİT SKUİZ
Skuiz,
siz alıcı lövelerinizi çekerken en az bir defans oyuncusunun diğer renklerdeki
durdurucularını saklayamaması yüzünden alıcı olmayan kartlarınızın alıcı hale
gelmesi durumudur. Birçok çeşidi olan bu tekniğin temeli “Basit Skuiz”dir.
Sadece bir rakibin sıkışıp defos yapamaması mantığı üzerine kurulan tekniğin
gerçekleşmesi için bazı şartlar vardır. Bu şartların ne olduğunu örnek bir elle
görelim.
Güney 6NT oynuyor ve Batı Trefl 9’lu atak ediyor.
Deklaranın Karo Ası çıktıktan sonra hazır 11 lövesi var. 12.löve için
olasılıklar Körün 3-3 dağılması ve AR Pik çekince Damın düşmesi. Bir olasılık
daha var. Eğer Körler 3-3 değilse ve Dam Pik iki turda düşmüyorsa, hem Dam Pike
hem de uzun Körlere aynı oyuncu sahip olabilir ve eğer öyleyse biz
alıcılarımızı oynadığımızda bu oyuncu saklamak zorunda olduğu bu
kartlardan bir tanesi defos etmek zorunda kalır.
Deklaran Trefl atağını alır ve Karo Asını çıkartır. El
tekrar kendisine geldiğinde iki büyük Pik onörünü çeker. Böylece Dam Pikin
düşüp düşmediğini kontrol eder. Dam düşmese bile Vale Pik daha sonra
yapılabilecek Dam Pik defosu için artık bir “Tehdit Kartı” olmuştur. Deklaran
daha sonra As ve Rua Körü sonra da minördeki alıcılarını çeker. Oyun sonu şu
şekle dönüşmüştür.
Güney son minör alıcısı olan Vale Karoyu çektiğinde
yerden işe yaramayan Pik 8’lisini atar. Bu lövede Doğu skuiz olmuştur. Eğer Pik
Damı defos ederse Vale Pik, Kör defos ederse yerdeki 8’li Kör 12.löve
olacaktır. Skuiz gerçekleşti çünkü hem elde hem de yerde bulunan iki tehdit
rengini birden aynı defans oyuncusu durduruyor. Skuiz kartı oynandığında bu
durdurucuların bir tanesi defos edilmek zorunda kalıyor.
Hemen hemen her skuiz elinde olması gerekenleri tekrar
hatırlayalım.
-Skuiz kartı (Vale Karo) – o
alıcı oynandığında bir defans oyuncusu iki durdurucusunu birden saklayamıyor.
-Tek kartlı bir tehdit rengi
(Vale Pik) – defans oyuncusunun saklamak zorunda olduğu tehdit renklerinden
biri
-İki kartlı bir tehdit rengi
(Dam ve 8’li Kör) – tek kartlı tehdit rengini kesen defans oyuncusunun bu
tehdit rengini de kestiğini umuyorsunuz.
Şartlar yerine geldiğinde skuiz tekniğinin
gerçekleşebilmesi için deklaranın bir tanesi hariç bütün alıcılarını oynamış
olması gerekiyor. Başka bir deyişle kaç lövelik bir kontrat oynuyorsanız
verebileceğiniz en fazla sayıda löveyi skuiz kartını oynamadan önce vermeniz
gerekiyor. Buna “Hesabı Düzeltmek” denir. Her skuizin hesap düzelterek
yapıldığını sanmayın. El vermeden de yapılan skuizler vardır.
Güney 6NT oynuyor ve Batı Rua Trefl atak ediyor. Yine 11
hazır löve var ve bu sefer 11 löveyi el vermeden çekebiliyoruz. 12.löve için
Kör ya da Karonun 3-3 dağılması yetiyor. Artık diğer ihtimali de düşünebiliriz.
Eğer hem Karoyu hem de Körü aynı rakip durduruyorsa onu skuiz edebiliriz.
Tehdit kartları eldeki 7’i Kör ve yerdeki 8’li Karo. Skuiz kartımız da eldeki
son Pik olacak. Skuiz kartının olduğu tarafta tek kartlı tehdit rengi yani Kör,
diğer tarafta da iki kartlı tehdit rengi yani Karo kalmalı. Planımız oldukça
iyi ama mükemmel değil. Bütün bu skuiz planının gerçekleşebilmesi için hesabı
düzeltmeliyiz. 12 lövelik bir kontrat oynadığımıza göre rakibe bir el
vermeliyiz. Bu da atak rengini boşlayarak gerçekleştirlebilir.
İlk Trefli almıyoruz ve devamını As ile kazanıyoruz. ARD
Kör ile AD Karoyu çekiyoruz. Daha sonra üç tur Pik oynayıp şu duruma geliyoruz.
Örnek 2 ♠ ----
♥ ----
♦ R8
♣ 9
|
♠ ---- ♠ ----
♥ ---- ♥ V
♦ ---- ♦ V9
♣ V73 ♣ ----
♠ A
♥ 7
♦ 4
♣ ----
Skuiz kartı olan Piki oynayıp yerden işe yaramaz Trefli
atınca Doğu’nun atacak kartı kalmıyor.
Birçok skuiz çeşidi olduğunu konunun başında söylemiştik.
Double skuiz, triple skuiz, tek renk skuizi, criss-cross skuiz, kozlu skuiz
bunlardan sadece birkaçı. Bütün skuiz çeşitlerini öğrenmek tabii ki oldukça
zor. Fakat bu konu çok karmaşık gibi görünse de bilmeniz gereken en önemli
nokta “son kozunuzu çekmekten korkmayın”.
Aynı şey sanzatu kontratlarında da geçerlidir. Uzun renginizin bütün
alıcılarını çekmek rakipler için büyük baskı yaratır ve bunun sonucunda ne
kadar çok hata yaptıklarına inanamazsınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder